Monday, November 21, 2016

Domaca jufka ili domace kore, ili vucena kora

Postupak za izradu domace jufke razvlacenjem sa oklagijom
 
Potrebni sastojci za okrugli lim broj 40:
500 gr brasna
 2 kasike ulja
1 jaje
prstohvat soli
325 ml vode
po potrebi dodavati jos brasna da se dobije glatko tijesto
 
Ja svoje jufke vec odavno potkuham u stand mikseru. Ne samo da je brze,  nego malo stedim I zglobove koji mi vise nisu bas u najbljem zdravlju. Ostavim da se mijesi nekih pet minuta. Prvo pocnem sa metlicom za tijesta pa onda zavrsim sa kukom. Po potrebi dodajem brasno dok ne dobijem glatko tijesto koje se ne lijepi za posudu.

Isto bi bilo da tijesto mijesim I rukom. Dodala bih vodu u brasno u koje sam pomijesala ostale sastojke I mijesila rukom dok ne dobijem tijesto koje je glatko, ali ipak mekano I koje se ne lijepi za posudu u kojoj mijesim. Potrebno je desetak  minuta u zavisnosti od vase umjesnosti.

Prostorija u kojoj razvlacimo kore bi trebala biti umjereno topla ili radije toplija nego hladnija.

Na ovoj slici je kolicina uduplana 3 puta jer sam imala garden party pa sam pravila cetiri lima pite.
 

 
 
Podijelim tijesto na cetiri dijela ili cetiri jufke. Premazem uljem, pokrijem najlon kesom I stolnjakom na kojem cu razvlaciti kore I ostavim na toplo. Na slici dole mozete vidjeti da stavim jedan manji lim sa toplom vodom ispod lima u kojem mi je tijesto, da tijesto bude fino ugrijano kako bi se bolje razvlacilo.

Ja obicno umijesim tijesto ujutru, odmah  posle dorucka da mi odstoji do rucka, ali sasvim bi bilo dovoljno da odstoji sat do dva.

 
Tijesto razvaljam oklagijom otprilike do ove velicine, bez da ga omotovam oko oklagije. Znaci, Valjam tijesto oklagijom dok ne dobijem odredjenu velicinu. Obilno presipam gustinom, gustin mi je puno bolji za razvlacenje od brasna, mada moze I brasno.

Kao sto se vidi na slici, uvijek razvlacim koru na stoljnjaku. Puno je lakse nego na stolu, a radije cu da operem stoljnjak nego da cistim sto. Uglavnom koristim neki stari stoljnjak kojeg mi nije zao da umastim.


Onda tijesto valjam motajuci ga oko oklagije, ponovo presipajuci obilno gustinom. I tako razvlacim dok ne dobijem odredjenu velicinu tijesta.


Kad je tijesto ove velicine, obicno ga nije potreno vise presipati brasnom ili gustinom. Samo razvlaciti motajuci oko oklagije


Kad smo dosli do ove velicine, ja obicno pocnem samo istezati krajeve kora da budu sto tanje, bez nekog posebnog razvlacenja oklagijom.


To je to samo polako istezem krajeve, sredina ce se istegnuti sama od sebe.


Kad dobijem tanko tijesto onda samo izvlacim krajeve. Ja obicno ne odsjecam krajeve, kad pravim slane pite, za slatke odsjecam bude mi jednolicnije I finije.

 
Vec mi je okolo spremno punjenje, u zavisnosti koju pitu pravim. Ovdje je bio sir I rastopljen puter za poprskati kore. Kore se mogu prskati I uljem, ne moraju puterom. Ja obicno prskam uljem samo burek sve ostale slane I slatke pite prskam iskljucivo puterom.


Jos uvijek istezem krajeve da budu sto tanji.


To je to, zeljena tankoca. Vrijeme da se puni.


Ali prvo poprskati maslacem, naravno da moze I uljem.


Ove kore su prilicito velike pa ih sjecem na cetiri dijela prilikom filovanja.


I onda uvijem u puzice. Ili kako to bosanke zovu, zvrkice....


Eto ga prvi zvrkic.

Pa malo zumiran...


Pitu od sira pecem na nekih 200 stepeni C, do fine rumene boje. Pecem oko 40 minuta. Ako vam je jaka rerna smanjiti temperaturu dok se pita fino ispece. Zavisi I od toga koliko vam je debela kora I punjenje.

 
A sad pitac. Njega uvijek pravim poslije sirnice jer mu treba duze da se ispece, a   na kraju se I zaljeva. A najvaznije, bude tako hrskav I fin kad je vreo, njega stvarno najvise volim kad je tek iz rerne.... 
 
 

I eto ga zvrkici...



Pa malo zumirani...


Pa iz pticije perspective....


A ovaj je bio umotan kao veliki puz jer je isao pod sac... najljepsa pita je ipak ispod saca ko zna kako je ispeci....



I na kraju potpuno isto tijesto se moze korisititi I za pravljenje cuvene dzandar baklave, naravno tijesto se ne razvlaci rukama ni malo, I krajevi su fino odsjeceni. Kora se presjeca na dva dijela, polovine se urolavaju prema sredini, I na kraju se naprave faltnice I ostavi da se susi na oklagiji nekoliko dana...

Kore se obilno premazu rastopljenim puterom I veoma pazljivo peku. Mogu stajati do beskonacnosti tako fino ispecene, dovoljno ih je staviti u ziplog vrecicu I spremiti na sigurno.

No comments:

Post a Comment