Tuesday, November 14, 2017

Pasta fazol

Ovo jelo me uvijek posjeti na djetinjstvo. Moj otac je vecinu zivota proveo radeci u Dubrovniku jer su velike firme poput Unionivesta, Energoinvesta itd..  uglavnom izgradjivale sve vece gradove u ne samo u nasem primjorju nego i sirom svijeta.

Tako mi smo svoja ljeta provodili sa njim, jedva cekajuci kad ce raspust da idemo na more i svo slobodno vrijeme provodimo kupajuci se u jadranu i skacuci po okolnim plazama.

Obzirom da nikad se nije kuhalo dok se bilo na godisnjem, uglavnom smo jeli gdje smo I odsjedali u nekom od tih njihovih odmaralista,  ili po okolnim restoranima. Jedno od jela koje se sluzilo u tim odmaralistima bila je i pasta fazol, posebno kad bi kisica zasipila, da se ugriju duse i tijelo.

U te dane pasta fazol mi nije ni malo prijala, sad je nacisto obozavam. Prvo u nasim malim djecijim glavicama se nasal ideja da se u tom jelu u stvari nalaze svi oni leftoversi koji se nisu pojeli prethodnih dana... :) tako smijesno ... ja sad pastu fazol pravim od tjestenine koja mi je zaostala u kutijicama, ili od graha koji se nije iskoristio, a umjesto graha veoma cesto stavim leblebiju kao na ovoj slici.

Podsjecam i sebe i vas na ovo divno jelo, jer kako hladni dani dolaze, sve vise i vise prija nesto na kasiku.




Potrebni sastojci:

grah
pasta
suho meso ili sudjuka
povrce po izboru, luk, bijeli luk, mrkva, celer, paprika
zacinske trave: person, lovor, bosiljak, timijan,
koji paradajz narezan
pileci temeljac
zacini: so, biber, tucana paprika, ljuta paprika...
suseni paradajz je opcija koja mi se dopada u ovom jelu i na kraju
po zelji suhih ili friskih gljiva, ja sam koristila neke suhe porcine koje su dale divan smek ovom jelu.

Prvo upziti luk i mrkvu pa dodati celer i papriku, na kraju dodati i bijeli luk i prziti tek da zamirise.

U sve to urezati dva zrela paradajza ili doliti paradajz sos i prziti koju minute dok ne urezete zacinske travice u to. Ja radije samo ubacim te zacinske travice, uopste ih ne sjeckam, pa ih na kraju izvadim kad je jelo gotovo. Dodati i nesto narezane sudjuke ili suhog mesa, ja tu obicno dodam one ostatke od sudjuke ili suhog mesa sa krajeva koji se ne pojedu.

Grah bi trebao biti potpuno skuhan, pa najbolje je u stvari pokiseliti ga navecer, ujutru skuhati pa ostaviti u led i koristiti kad vam treba, ili ga skuhati direktno pred pripremu ovog jela. Ostaviti i nesto vode pa naliti sa grahom.

U to dodati pastu po izboru, tradicionalno nikad ne stavljam spagete, obicno ostatke od spageta iskoristim u nekim drugim supama.

Doliti pilecim temeljcem, moze naravno i teleci i jos domaci bi bio najbolji. Dodati zacine po ukusu, pa kuhati nekih osam do deset minuta.

Posluziti sa parmezanom ili po vasem ukusu.

Prijatno.


No comments:

Post a Comment